צפו  • פרוש בכנסת: למה אתה חושב שחרדים הם אחרת מערבים ובדואים?

    דוד קורצוייל 3 Comment on צפו  • פרוש בכנסת: למה אתה חושב שחרדים הם אחרת מערבים ובדואים?
    8:51
    20.05.24
    קובי פינקלר No Comments on מתקפה רחבת היקף: צה"ל כתש מתקני חיזבאללה בלבנון • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום התייחס סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש לסוגייה הרגישה של מינוי מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך וזאת במענה לשאילתא של ח"כ מיקי לוי מיש עתיד.

    לוי שאל "מה הסיבות לעיתוי פרסום מכרז? האם ניתן לדחות את המכרז בכמה חודשים עד להשלמת תכנית העבודה? והאם סגן השר עומד מאחורי מדיניות אי האפליה של המחוז החרדי בנושא תלמידות ספרדיות?".

    בתשובה ארוכה ומנומקת הבהיר פרוש כי "מי שקבע לפתוח את המכרז של מנהל המחוז החרדי היה בית המשפט, אשר קבע לפני כשלושה שבועות לפתוח את המכרז מחדש. והיו שם אמירות, לאפשר לעוד קהלים להתמודד מאחר ומדובר במגזר החרדי. כאשר אתה בודק מיהו מנהל האגף לחינוך ערבים במשרד? חשבת שחרדי? חשבת שדתי לאומי? חשבת אדם חילוני? ממש לא. עבדאללה ח'טיב, הוא מנהל האגף לחינוך ערבים במשרד.

    "כאשר נבדוק, מי הממונה על החינוך הבדואי? חשבת שהוא ערבי מוסלמי ?לא. חשבת שהוא חילוני? לא. לא דתי ולא חרדי. ד"ר מוחמד אלהיב, הוא הממונה על המגזר הבדואי. מי הממונה על החינוך הדרוזי-צ'רקסי במשרד? חשבת שהוא בדואי? לא. הוא מוסלמי? לא. הוא לא יהודי, לא חילוני ולא דתי ולא חרדי. הוא מר מהנא פארס. הוא דרוזי. מי הממונה על החינוך הממלכתי דתי? אברהם ליפשיץ מהציונות הדתית. מה שאני רוצה לומר, בית המשפט הבין, שכשאתה מדבר על מחוז חרדי, הרי לא ישימו אחד שהוא דתי לאומי על הצ'רקסים ואחד שהוא חרדי על הדרוזים – זה לא עובד ככה אם רוצים שיהיה שיתוף פעולה, ומכאן זה נובע".

    צפו בוידאו המלא



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      כל הכבוד!
      דיבר לעניין, "הקהה את שיניו"!
      רק שלא ימשיך עם האנלוגיה יותר מידי רחוק…
      כלומר שלא יתעקש רק על נציג שלומי אמונים לצורך השיתוף פעולה עפם שלומי אמונים…

    2. 2

      למה נראה לפורוש שמישהו שמפלה על רקע עדתי יומר בוועידה של משרד החינוך/ כל אחת כזו אחרת שהוא מפלה על רקע עדתי? הרי הם מוצאים לכך סיבות….

    3. 1

      יפה יפה מה הקשר של תגובה 1?